Jordens BOK!!

Min mamma hade lånat en kul bok någonstans, som hon körde högläsning från när jag kom på besök. Boken innehöll en massa kul små.konversationer från folk runtom i Sverige, som författaren hade tjuvlyssnat och dokumenterat = allt i boken är från verkligheten!

" En tjej och en kille i tonåren pratar på tåget i teckomatorp:
Tjejen: Ja hade födelsedagsfest me brudarna igår.
Killen: Jaha, va de kul då?
Tjejen: Jaja de va askul, tills en av tjejernas mamma ringde å sa att tjejens pappa hade dött.
Killen: NÄÄ shit va synd!
Tjejen: ja eller hur, taskigt att ringa mitt under festen ochsäga det lixom"

ursäkta? Folk sitter verkligen och säger sådana saker seriöst.

En annan löd som följande:

En gammal kvinna kliver på bussen i Lomma ( en håla i skåne!), stoppar ner sitt busskort som piper att det e något fel på det. Chauffören säger glatt: Hoppsan. Damen försöker igen, det piper likadant.

Chauffören: Du kanske inte har några pengar på det.

Damen: Johodå jag har minsann betalat med det förr.

Chauffören: Jo men pengarna tar slut.

Damen: Jaha..

Chauffören kollar kortet och ger besked till kvinnan att det bara finns 7 kronor kvar på kortet.

Damen: Jasså, jaja, då får jag fixa det när jag kommer fram till Jönköping. Och så klampar hon raka vägen in längst gången.

Chauffören: Jahapp är et fler som vill åka gratis idag??


hahahah! Jönköping??? Folk alltså...

En annan:

En kille står och skall ta ut pengar i en bankomat när damen bakom honom börjer sig fram och tittar. Killen lutar sig över knappsatsen så att damen inte ska se, när damen säger surt.
- vadå ser jag ut som en terrorist eller?
Killen: Man vet aldrig.
Damen: NÄHÄ vet du vad DU ser ut som då..
Killen: Jag vet att jag är snygg.

så jävla klockren!

Funderar på att kopiera boken...


Kommentarer
Postat av: malle

den boken vill jag läsa! hahaha vad heter den?

2007-05-19 @ 22:21:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback