Midsommar 07: Österlen!

Här kommer min fantastiska midsommar i Smedstorp (?) på Österlen :D

Dag 1: Torsdag. Bussresa, ankomst och partykväll nr 1

Jag och Jennie rännde runt i Lund och köpte mat och alkohol (obs! en oanständig mängd) och hade gemensamt gnäll-maraton på hur tungt och varmt allt var. Hoppade på bussen mot..nånstans...och var über-pinsamma hela vägen. Vi hade tydligen kommit på the silent bus, för vi var dom enda som pratade hela vägen, högt och tydligt så alla kunde höra. Alla passagerarna följde glatt våra samtal och skrattade och grimaserade emellanåt. Klimaxet var absolut när Jennie vrålade att hon tyckte hästbajs luktar gott (på allvar alltså..).Himmla kul. Vi skulle även tvungetvis ta något ur väskan på hyllan över huvudet typ varje gång bussen stannade på en hållplats. Väl framme vid stugan (efter upphämntning av Sandra och hennes boyfriend vid hållplatsen, efter att Jennie fullkomligt trillat av bussen med alla alkohol-kassar och prylar) så blev det kubb-spel, som jag tydligen var grym på (fast jag tyckte att det mest var slump att man fick ner klossarna...). Jag fick också en verklighets chock av hur lika tvillingarna var! Sandras boyfriend har en enäggstvilling, vandrande kopior! Sen slappades det och käkades pizza. Sen var det project party-tält! Vi som anlänt hittils skulle försöka få upp ett partytält på typ 20 kvadrat haha! Nja...gick kanske sådär, men efter typ 3 timmar stod det där iaf. Under resterande timmar dracks det alkohol, mummsades chips, konverserades och spelades CLUEDO! Något i stil med CSI :D. Eliten som satt uppe till de sista var Jag, Jennie, Tomas, Andreas och...Martin?


  


Dag 2: Midsommarafton

Bakis och glada tog vi oss ner för mördartrappan och käkade frulle (Jennies och Sandras pappa jobbar på södervidinge och donerade 15 limpor till oss!). Vi inväntade fler midsommar deltagare och spelade yatzy och degade.
  


Sen dukade vi upp i vardagsrummet, med tanke på det ostadiga vädret, och lagade mat. Fler partygäster anlände och det blev ett himmla liv helt plötsligt. Folk överallt och maten skulle lagas åt höger å vänster och hitan å ditan och musik på högsta volym. Superskojj! Man blev tilldelad en tallrik med ett nummer under som hörde ihop med ett nummer på pappersduken på bordet. Följande timmar bestod av kränga mat, sjunga snappsvisor och svepa snapps efter snapps. Tur att dom fixat goa snappsar, var som superstarka små drinkar, istället för ren sprit rakt ner i glaset =). Inte för att Jennie mådde bättre av det...återkommer till det senare ;) hehe.

   
  


När alla blivit lagom dragna så var det självklart bränbollsdax i sann midsommar-anda! Alla 15 traskade bort mot sjön där en stor hage av nått slag låg...efter en djungel av brännässlor och taggtråd, sånt som skulle gjort skitont om man var nykter. Jag kanske inte var den grymmaste av alla på brännbollen då jag inte lyckades få in ett enda slag med racket och blev bränd varje gång jag försökte springa mellan koner. Sen skulle jag tydligen gå på toa i nässel-djungeln och falla huvudstupa nerför backen, för vi spelade nämligen brännboll mitt i en backe! Himmla onödigt om ni frågar mig. Skitjobbigt att springa uppåt och livsfarligt att springa neråt. Men de va askul!

  

Sen finns det inte så mkt bilder på resten av kvällen. Kanske av en anledning..
Men det blev nattligt kräft-safari i sjön och mys i partytältet, och mys på lite andra ställen. Lite drama inpå småtimmarna blev det då vissa blev aningens för fulla, och då syftar ja ej på mig själv ; ) vi skyller på snappsen tycker jag :P


Dag 3: Dagen efter the big day.

På morgonen sen vaknar jag i en STANK, då har en viss liten prinsessa spytt på golvet, aja baja! Det blev att skura sen ja...haha. Dagen bestod av att må fysiskt allmänt dåligt men psykiskt väldigt bra. Hade ju varit en sjukt bra kväll/natt, över förväntan. Vi spelade yatzy och kubb, solade i gräsmattan, käkade lunch tillsammans, åt choklad och tog det lugnt.

   

På kvällen sen blev det mysig grillning med Cluedo-spel och sen party igen. Jag och Jennie var dock ordentligt slöa sedan kvällen innan och gick och la oss tidigt.

  

   



Dag 4: Baj Baj.

Dax att åka hem. Snyft snyft. Storstädning, nerplockning av tält och säga adjö.

 Livsfarliga trappan. Trappan till helvetet när man är full!
 Vårt rum
 Kräft-sjön
 Mys-stugan och vår fina kubb-gräsmatta
 Adjö vid bilarna

Tack alla söta rara för en underbar midsommar!!!

Kommentarer
Postat av: Sveinhelena

Thank you for the card so that I may look on the website. I love the picutres. I will continue to look on the website to observe you latest pictures.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback