Längtan

Nu skall jag skriva om mitt livs största kärlek, hästarna.
Jag växte upp på Tismetorp, en gård i Tranås, där jag jag spenderade dagarna med både låtsas som riktiga hästar. Min första kärlek hette Dixi. Hon var en svart och vit shetlandsponny som vi tog med oss när vi flyttade till Skåne. Åren på Tismetorp skapade en kärlek till hästarna som tiden bara gjorde starkare...
En av mina livs höjdpunkter var när jag praktiserade på Flyinge Stuteri, ett av världens bästa hingststuterier med fullt av kända hästar och ryttare.

Mina kärlekar heter:
Dixi- shetlandssto.
Polly- Newforestkorsnings
Pepsi Light- connemara-russ korsning
Peg- Arabsto

Extra vikt vid pepsi som delade många år av tävlingar å träningar å mys med mig (L)

Jag saknar hästarna så himmla mkt. Det är verkligen min passion, det som har gjort mig hel i så många år, önskar jag kunde få tillbaka det livet.



En liten dedikering till Flyinge Amiral som dog i armarna på sin ägare Heike Albert i USA, för 4 år sedan.
Han var enligt mig en av Flyinges vackraste hingstar.

amiral

Kommentarer
Postat av: Madde

om du nån gång skaffar häst så måste du lära mig!

2007-01-17 @ 15:12:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback