Koder och en smula stress

Var och kodade med Beqir igår, fick mycket hjälp och support, tack så mkt!
För er som inte hänger med, så kan ja dra en snabb genomgång om det här med kodning på posten:
För att få en chans att få förlängd anställning på posten måste man klara ett kodningsprov där man skall koda in så många (rätta) postnummer man kan på 20 min. Man skall komma upp i en hastighet på 1800 st i timmen, vilket innebär 2 sekunder per postnummer och ha högst 0,3% fel. Man kan gå in i kodningsrummet och göra provet när man vill, man skriver bara ut resultatet om man är nöjd. Mina resultat är inte ens utskrifts-vänliga, men jag skrev ut idag endå.. Suck. Känner mig lite stressad med det eftersom jag mkt gärna vill jobba kvar. Det känns dock lite bättre idag när jag övat jättemkt på exakt hur man hålla fingrarna. Satt och kodade med Åsa idag, och helt plötsligt patians fram på hennes skärm istälelt för kodningsprogrammet!! Hennes dator ville nog inte att hon skulle klara provet, den ville nog hellre att hon skulle lägga patians. Hah!

Nu ska ja läsa vidare om Stigma. Puss på nosen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback