IMER

För att kunna förändra måste det finnas insikt och förståelse för andra människor och deras situation. För att ens kunna göra något åt läget i världen krävs det inte att folk åker ner och lämnar lite mat i knäet på behövande svältande, utan för att kunna få ett land på fötter behövs kunskap och förståelse, och förändra först och främst individen och dess syn på människan som människa. Ämnena jag läser på IMER bygger verkligen upp en ny förståelse och insikt i människor och olika kulturer. Jag känner det har fått mig att tänka olika och se saker ur ett mycket bredare perspektiv. Jag känner mig helt enkelt som en bättre medmänniska. Jag rekomenderar starkt en utbildning som denna, då folk verkligen hade byggt upp en ny förståelse och vidgat perspektivet på alla sorters situationer och beteenden i samhället, vilket hade lett till ett steg mot en förbättrad värld utan rasism, segregation och okunskap.

Kommentarer
Postat av: malle

wooord

2007-01-11 @ 15:59:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback