remember when...

Minns ni när telefonförsäljare var skitjobbiga...
Nu står dom på stan och tvingar på en tidningar, vissa blockerar gångvägen för en, går efter en och tjatar på en. - Jag ser att du kommer från Metro och håller i en bunte med tidningar, om jag skulle velat ha en hade kommit fram och frågat om jag skulle kunna få ta en tidning.
En gång sa jag - Nä tack jag har redan läst den! Så sade tidningskillen- Men du kan läsa den igeeen!! JO jo kom igen!
Varför är dom så ivriga? Dom delar ut gratis tidningar och får betalt i timmen..
Hade slått ner varenda en om Svearike hade varit straff-löst.

Sen kommer dom i en annan form, jo, som mobilförsäljare utanför kassorna i stora mataffärer.
Dom vrålar efter en och får en att känna sig lagom jagad och obekväm när man bara vill gå förbi och inte stanna och prata så dom kan tvinga på en ett nytt mobilabonemang.
Jag var på Willys idag och så stod dom där med sitt gigantiska Telenor-stånd och spanade nya offer att övertala. Jag försökte poängtera det faktum att jag har en ny telefon som jag är upptagen med så jag tog upp min mobil, som är ganska ny på marknaden, och pillade lite med den medan jag gick raskt förbi, NÄÄ för då ska killen vråla över halva Willys: VAD HAR DU FÖR OPERATÖÖÖÖÖÖÖR I DEN TELEFONEN???!!!
Jaja, men gu vad härligt lixom.
I en snar framtid står dom säkert där och springer efter folk och vrålar: Vad har du för BH stooorlek?? Vilket partiiii röstar du påååå?

Nää, låt folk vara

Kommentarer
Postat av: Jessica

Usch ja, det är jobbigt. Jag är jättedålig på ursäkter också.

Postat av: Paulala

hahaha klockrent inlägg babe! ^^

2007-02-15 @ 23:31:54
Postat av: mady

det översta inlägget var från mej :P paula är min lillasyster. höhö

2007-02-15 @ 23:32:22
URL: http://misadventure.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback