officially ON

Okej nu sitter mamma-familjen på tåget till landet långt långt borta. Dom skall spendera kommande 2 veckor i Norrland. Det luktar dejavu... Förra året gjorde dom samma sak, satte sig på ett tåg och försvann 120 mil bort, bara sådär. Vad ego dom är, JAG DÅ? hehe, ah men iallafall så känner jag att jag måste uppdatera blogg-saken vareviga dag nu så dom små liven håller koll på vad jag pysslar med dagarna i enda. Okej family, jag kommer blogga varendaste dag!

Idag har jag tränat med Åsa-gåsa, legat i solen typ 5minuter med lillen tills himmlen såg ut som domedagen igen och jag planerar att åka till Lund sen och hämta upp min laddare och låna femtioelva filmer av mamma.

Egentligen skulle jag vilja: städa hela lägenheten, tvätta allt jag äger, vädra, tvätta fönsterna, ladda ner 200 nya låtar, se på film, äta godis, helt plötsligt få 3000 extra på mitt konto så ja kan överleva månaden..

Men jag kanske får nöja mig med att diska upp mount everest och bädda min säng samt äta majs.

Det här med ekonomin denna månaden har mest blivit en slags kul grej. Se hur man klarar sig på nästan inga pengar i 3 veckor. Med tanke på att jag äger 500 kr just nu och måste handla mat, hundmat, hushållsartiklar, bussåk och grejjer inför the trip. Sen har allt mitt smink tagit slut, men det kan ju kanske vara av prioritering lägre just nu.. Hur ja ska klara mig? Ah well, den som lever får se möhöhöhö.


JAPP , vi skall till Malta. Den 22/8 bär det av en vecka till solen. Jag skall ligga på en luftmadrass i poolen och smutta på goa drinkar och bränna hål på huden. Uflykter och liknande trams hinns inte med. Vi fann en helt sinnesjukt billig resa. 2264 kr under den varmaste perioden på Malta, boende på ett 3 stjärnigt mys-hotell med pool på taket inklusive frulle, 100m till bad och centrum; PÅ MIN FÖDELSEDAG! längta längta längta.

Blogguppdateringen är officially ON!


Kommentarer
Postat av: Maddelojn

åh semesteeeer! Nästa år ska jag också sola mig svart =)) *spara spara* Eko i plånkan!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback