Lite nytt

Har köpt en expedit bokylla, ett par lådor: 2 stooora vita och 2 röda små, lite vaser me stenar och ljus i, korgar, en illrödmatta, en trasmatta till köket...å lite annat.

Hyllan fungerar som rumsavdelare nu, skitbra blev det. Me so satisfied..

hyllan



Annars har jag ägnat mig åt min hemtenta. Den är baserad på en super intressant bok om migration genom tiderna: "The Age of Migration", av castles and Miller.

migration


Jag har även inlett en ny epok i mit liv. Jag har fått nog av den dagliga onyttigheter.
Min vecka so far har varit bra,  för att ge en överblick så har den sett ut ungefär såhär:

Måndag:
Bananer, massa vatten, fullkornspasta med kyklingfilé och wokgrönsaker, vindruvor.

Tisdag: Banan, majsblandad tacoköttfärs med vitkåls/tomat/parika-sallad med olivolja och äppelcidervinäger, pistagenötter, vindruvor, osötad capuccino, vatten, juice.

Onsdag: Banan, osötad cappuccino, fullkornsscones, tacoköttfärs med salladen, vatten, juice.

Torsdag: Vatten, yoghurt med müsli, exotisk kyklinggryta med ris, banan, vindruvor, pitabröd med tzatziki
köttfärs och salladen.

Har tyvärr ej hunnit träna pga tentan, men jag ser fram emot helgen då jag skall återuppta de igen.
Jag har kommit fram till att jag skall få äta vad jag vill på helgen (fredag/lördag) och sen träna hårt på söndag.
Kommer nog försöka lägga upp ett ganska regelbundet tränings schema och sedan planera in det i vardagen, om jag har en tenta eller liknande.
Mitt veckoschema kommer kanske se ut ungefär såhär (bortsett från plugg):

Måndag: Jobba kväll på posten
Tisdag: Träna
Onsdag: Träna
Torsdag: Vila
Fredag: Jobba på kväll posten
Lördag: Jobba natt på Burger King
Söndag: Träna (extra jobbigt pass efter helgens fria ätande :P  )

Har också kommit igång och månadsspara. Har öppnat nytt konto där jag för över en fast summa varje månad.

Skönt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback