Emotional

På senare år har jag blivit mycket känsligare. Inte blödigare och nojjigare, men det är mkt mer som berör mig. Satt och lyssnade på gammla Mariah carey låtar, och fick några små tårar i ögonvrån när hon sjunger med Trey Lorenz, bara för att det berör mig så mycket.

Vad är det som styr dessa känslor? Tänker vi egentligen undermedvetet på ett gammal minne förknippat med det vi hör eller ser? Har jag blivit känsligare genom åren för att jag skapat mer minnen som lagras i mitt undermedvetna och skakas om när jag hör just den låten?

Tänk vad musik kan göra. När jag lyssnar på en Mariah carey låt kan jag sjunka in i djupa tankar och bli jätte sentimental, och när jag sedan bytar låt tvärt till en annan så framkallas en helt annan känsla, och den förra är som bortblåst...

Kommentarer
Postat av: Abdirahmanemma

I just visited your site...its abosolutely wonderful... Best of luck to you! You must have some great inspiration in your life. Take care


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback