Bjärred

Ikväll har jag och lillen varit hos Jennie i Bjärred. Lillebror Håkansson beställde en hämntning på lekplatsen med storasyster Jennie, mig och vovven och alla småliven blev utom sig av lycka när jag släppte Mille lös på den stora gräsmattan vid lekplatsen. Han körde rally några varv med hejjandes barn vid sidan sedan bar det iväg innåt. Vi hyrde en film som hette House of Voices, den var psykopatisk och ganska knepig. Men den hade säkert varit bra om man hade fattat den...

voices



Vi kollade på filmen innan det blev mörkt, då jag utvecklat en smula mörkrädsla (okej.....ganska många smulor) genom åren av skräckfilmer. Det där med 15 års gräns på läbbiga filmer är en underbar idé, men dom kanske skulle höja den till 18 för säkerhets skull?
Men...man fattade inte varför titlen hette så, för det var absolut inga voices i hela filmen, man fattade absolut inte varför den knäppa flickan var knäpp, man fattade inte vem som ljög om vad..eller om någon ljög över huvudtaget...man fattade inte varför den "normala" flickan åkte ner i en mathiss 2000000000 meter ner under jorden och hamnade i nått som liknade en krit-vit psyksjukhus -korridor och helt plötsligt blev omringad av en massa barn med svarta ringar runt ögonen och lade sig ner å födde en unge...
Ja, man fattade helt enkelt INGENTING.
Vi ville ju se spindel filmen, men den hade slutat hyras ut i Bärreds lilla videobutik. Aja.

Efter hela kalaset skulle jag pallra mig hemmåt, då vi upptäckte att bussen skulle gå om 45 min..
Så vi tog en runda neråt havet och gick längst starndpromenaden. Ljusskenet från Malmö City långt borta gav oss en känsla av utomlands-sommar och vi njöt av havsluften.

Systern min har köpt sin efterlängtade Wimbledon-film. Grattis till tillskottet. Och på sammgång inhandlat Honey. LYCKA. okej klockan är mkt, men jag ska se den nu nu nu. Åh Göuuud va köööul!

Kommentarer
Postat av: Amandusalise

Great work,webmaster,nice design!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback