why, oh why

Jag fattar faktiskt inte varför de sitter "hundar får inte rastas här"-skyltar över hela området?
Nähe så min lilla 9 veckors valp måste traska en kilometer varje timme för att få sätta sig å kissa?
Å normala hundägare plockar upp bajset efter sig, faktiskt.

Jag fattar om det är nån speciell gräsmatta tillhörande nått företag eller liknande...men inte vanliga gräsplättar på området.
På vissa platser sitter det faktiskt skyltar som säger " plocka upp efter din hund", och dom är bra, men alla dumma hundar får inte vara här- skyltar förstår jag mig inte på.
Bakom min byggnad finns det en jättebra  och stor gräsplätt där man inte får rasta sin hund, men ungarna kör rally med sina cyklar där dagarna i ända.....OK? Tycker inte jag! Jag tycker allmänheten är ovanligt oacceptabla gällande hundar. okej att man inte får ta med sig dom in i värsta livsmedelsbutiken, men ska man inte kunna få rasta sin lilla kissnödiga vän? Vi kan bara gå raka vägen in på toaletten när vi behöver det, men dom måste vänta tills vi bestämmer att det är dags, eller när vi tror att dom behöver det.
Så som vissa känner för hundar känner jag får skrikiga ungar. För mig är min hund som min bebis.

Tänk på att folk har allt, vänner, familj, ett liv man kan spendera var ni vill i världen, jobb, skola....Och hunden har bara dig. När den väl väntat så länge....ska den då behöva bäras över hela området innan den kan få kissa?


no dogs


Ush, skaffa lite samvete.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback