Två levnadssätt under samma tak

Jag såg ett program igår där en kändis visade upp sitt hem. Det var väldigt asien-inspirerat och hon visade sitt lilla bord med rökelser mm. Hon berättade att hon brukade "rena" sig själv eller helles vänner om hon gjort något ångerfullt eller liknande. Utifrån vad jag såg och hörde drog jag slutsatsen att hon var religiös. Mitt i mina tankar om hur fint och rofyllt det verkade, kunde jag inte hjälpa att fundera på hur hon hann med allt detta i sin vardag. Med tanke på att kvinnan var en stor sångerska trodde jag att det inte fanns tid till att vara 100% religiös.

Av ren spekulation, iaktagelser och lärdom av olika religioner och religiösa levnadssätt tyckr jag det verkar som att folk som är "helt" religiösa lever 100% för sin tro, och då kan jag inte se hur man kan lite smidigt peta in en sångkarriär.

Eftersom jag inte är religiös på det sättet kan jag inte säga nått, men jag funderar på om mina tankar är för moderna. Är jag för moderniserad i mitt tänkande för att kunna förstå religion och dess livsstil?
Kan man verkligen kombinera en världskarriär och en stark tro på en religion? Eller måste man pioritera?

Can one be too modern to be religious?


Kommentarer
Postat av: Alvinfredrikke

Nice site, Keep it up


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback