Top five

5 i topp, inte i inbördes ordning:

1. Jag skall börja jobba på postterminalen. 2 ggr varannan vecka skall jag pyssla i 4 timmar.
Vid sidan om skolan och mitt andra jobb på Burger King då. Det blir livat i luckan i höst. Men ekonomin tas till heeelt andra höjder, vadå studentliv??SHOW ME THE MONEEEY!

2. På fredag (i övermorron) skall vi ha en personalfest. Burger King sponsrar hela kalaset.
Vi skall vara hemma hos Chefen Johan i Bjärred och ha femkamp och mummsa bufé och förfesta, sen tar vi taxi till Malmö och slagthuset. Den enda summan att betala själv är bussen till bjärred. Men lixom 15 kr..luu? who gives a....
Man längtar till Fredag!!!!

3. Skolan börjar på Fredag, en ny kurs startar. Imer kursen!! Huvudämnena kommer heta:  1.migration and politics 2. integration, segregation and diversity 3. ethnicity, gender and religion 4. identity, media and racism. Det skall bli otroligt spännande, skall stor-satsa.

4. IDOL! Sveriges bästa! Hela året längtar man till idol. And now, finally...

5. Och sist men inte minst...alls...: KAKAN! Guds gåva till mig! Jag måste bara dela med mig av denna Gudagåva. Mamma bakade den till mig på min födelsedag för ca 2 veckor sedan, det är en kladdkaka gjord på blockchoklad *svävar på moln*

Här är receptet, den som inte svimmar av lycka efter en smakbit är invalid eller gjort fel:

200 g blockchoklad (oftast ett helt paket)
200 g margarin
2 dl socker
4 ägg
2 msk kakao
2,5 dl mjöl
1 tsk bakpulver

Smält chokladen och margarinet, kan göras i samma kastrull om du har på rätt låg värme och rör om, vispa ihop ägg och socker, och häl sedan i chokladen och smöret.
Rör ihop alla pulver ingredienser i en separat skål och häll sedan i det i det flytande.

Grädda i ugnen på 175 gr i ca 20 min, beroede på kakans tjocklek (om du har en stor form eller en liten).

Varning för smeten. Den är godast. Provsmakning sker på egen risk.

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback